Skip to main content
مقالات

استراتژی ساخت لینک و بهبود سئو

By دسامبر 7, 2020مارس 27th, 2021No Comments

استراتژی ساخت لینک و بهبود سئو

link building

دنیای بازاریابی دیجیتال در طی دو سال اخیر نسبت به هر زمان دیگری تغییر کرده است که از دلایل اصلی آن میتوان به آپدیت های الگوریتم هایی همچون گوگل پاندا و گوگل پنگوئن اشاره کرد. هر دوی این الگوریتم ها بهترین شیوه و روش های بازاریابی آنلاین از جمله چگونگی ساخت وب سایت ها و نحوه ایجاد لینک ها را تغییر داده اند.
لینک هایی که از سایر وب سایت ها به وبسایت شما ارجاع داده میوشد “بک لینک” نام دارد؛ چراکه به صفحات شما اشاره میکند. ساخت این لینک ها که ارجاع به وب سایتتان را اشاره میکند، میتواند بهینه سازی موتور جستجو “سئو”ی وب سایتتان را بهبود بخشد. “لینک ها برای موتورهای جستجو چه معنایی دارند؟

بنابراین اگر هنوز نیز از تکنیک های منسوخ ساخت لینک مانند ارسال خودکار دایرکتوری و یا بسته های خرید لینک استفاده میکنید، زمان آن رسیده که یک استراتژی ساخت لینک به روز و جدید برای خودتان طراحی کنید. برای بهترین نتایج، فعالیت های خود را متمرکز بر تکنیک های زیر کنید:

استراتژی ساخت لینک

1- Guest posting
این تکنیک به معنای نوشتن مقاله و انتشار آن در سایر وب سایت ها و وبلاگ ها است. این استراتژی ساخت لینک نه تنها منجر به دستیابی شما به مخاطبان جدید میشود، بلکه کمک میکند تا یک بک لینک ارزشمند که به وب ساییتان ارجاع و اشاره میکند بسازید. برای اینکه ارزش و تاثیرگذاری این استراتژی ساخت لینک را به حداکثر برسانید، باید با وب سایت های به خوبی شناخته شده و مورد توجه همکاری کرده و تنها بهترین محتوای خود رادر این وب سایت ها قرار دهید. در واقع میتوان گفت که این استراتژی ساخت لینک شامل برقراری ارتباط با مخاطبان وب سایتی دیگر است و صرفا با ارسال هر نوع محتوایی به هر وب سایتی موفقیت آمیز نخواهد بود؛ بلکه مستلزم بررسی و انجام دقیق است.

link building

2- بررسی لینک های رقبا
این استراتژی ساخت لینک میتواند اطلاعات مفیدی را دراختیارتان قرار دهد. این کار را میتوانید با استفاده از ابزارهای ساده ای هم چون  Majestic SEO و  Open Site Explorer انجام دهید. با استفاده از این ابزارها میتوانید وب سایت هایی را که به وب سایت های رقیبانتان لینک داده اند مشاهده کنید. مشاهده و بررسی بک لینک های رقبا میتواند ایده های جالبی را در مورد منابع بالقوه ای که باید به وب سایت شما لینک شوند در اختیارتان قرار دهد.

3- لینک های درون محتوا
با کم شدن اعتبار لینک های برون محتوا توسط گوگل مانند لینک های پاورقی و ستونهای فرعی که در هر صفحه از وب سایت قرار دارند، استراتژی ساخت لینک درون محتوا، تبدیل به بخش بسیار مهمی از فرایند ساخت لینک شده است. “لینک های درون محتوا” لینک هایی هستند که در بدنه خود محتوای صفحات وب سایت قرار دارند.

4- ایجاد محتوای ویروسی
ایجاد محتوای ویروسی اشاره به فرایند انتشار محتوای بسیار ارزشمند با قابلیت به اشتراک گذاری بسیار زیاد در وب سایتتان و سپس قرار دادن این لینک ها در شبکه های اجتماعی محبوب است. اگر محتوای قابل توجهی ایجاد کنید، مردم به اشتراک گذاری آن علاقه مند خواهند شد که نهایتا منجر به موج عظیمی از بک لینک هایی میگردد که بدون دخالت مستقیم شما در ساخت هر یک، ایجاد شده اند.

5- ایجاد اینفوگرافیک
بیشتر مردم به اشتراک گذاری اینفوگرافیک ها را دوس دارند. “اینفوگرافیک چیست؟” اگر زمان و مهارت کافی برای ایجاد اینفوگرافیک های جذاب و جالب توجه را دارید، بدون شک این اینفوگرافیک ها به اشتراک گذاشته شده و متعاقبا هر دفعه ای که اینفوگرافیک در وب سایت دیگری ارجاع میشود، یک لینک جدید میسازد.

همیشه سعی کنید از معیارهای دقیق ساخت لینک که بر روی ساخت لینک های با کیفیت تمرکز دارند استفاده کنید؛ لینک هایی که در نظر موتورهای جستجو بسیار “طبیعی” قلمداد میشوند.

Leave a Reply