Skip to main content
مقالات

انتخاب نام دامنه مناسب

By دسامبر 7, 2020ژوئن 8th, 2021No Comments

انتخاب نام دامنه مناسب

انتخاب نام دامنه مناسب و ثبت دامنه برای وب سایتتان امری ضروری جهت موفقیت است. اگر نام دامنه اشتباه یا نامناسبی را انتخاب کنید، صدمه زیادی به برند و رتبه بندی نتایج جستجو وب سایتتان وارد میکنید. به این دلیل است که انتخاب نام دامنه مناسب از در مرحله آغاز کار طراحی وب سایت بسیار حائز اعمیت است. البته انتخاب دامنه مناسب کار چندان آسانی نیست. ملاحظات و نکات زیادی باید در نظر گرفته شود و حتی امکان دارد نام دامنه انتخابی شما قبلا توسط فردی دیگر ثبت شده باشد. “دامنه چیست و چه بخش هایی دارد؟

در واقع میتوان گفت انتخاب نام دامنه مناسب همانند انتخاب نام شرکت است؛ به همان اندازه مهم و تاثیرگذار. نام دامنه شما هویت شما در وب و دنیای مجازی است و نام شرکت شما هویت شما در دنیای واقعی ملموس است. انتخاب نام دامنه باید به گونه ای باشد که نه تنها در هماهنگی و تناسب با کسب و کارتان باشد، بلکه یافتن و ترویج نام دامنه انتخابی نیز آسان باشد.

نکات انتخاب نام دامنه مناسب

1- املای آسان
یافتن یک نام دامنه که نوشتن آن آسان باشد برای موفقیت انلاین بسیار ضروری است. اگر از اصطلاح های عامیانه یا کلمات با املاهای چندگانه استفاده کنید، یافتن سایت شما ( نام دامنه شما) برای مشتریان دشوار خواهد بود.

2- کوتاهی
اگر نام دامنه شما طولانی و پیچیده باشد، احتمال تایپ اشتباه و غلط املایی در نام دامنه را برای مشتریان افزایش میدهید. کوتاهی و سادگی اصلی ترین نکات در انتخاب نام دامنه مناسب هستند.

3- استفاده از کلمات کلیدی
سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده نمایید که ماهیت کسب و کارتان و خدماتی را که ارائه میدهید توصیف کند. در واقع در انتخاب نام دامنه مناسب کلمات کلیدی را به کار ببرید که مردم هنگام جستجوی محصولات یا خدمات شما در موتور جستجو وارد میکنند. این کار در بهبود رتبه بندی موتور جستجو “سئو” نیز کمک کرده و موجب افزایش ترافیک وب سایتتان میگردد.

4- اجتناب از اعداد و خط تیره (-)
در اغلب موارد اعداد و خطوط موجب ایجاد اشتباه میشوند. برای مثال اگر نام دامنه شما دارای عدد 5 است، هنگامیکه آن را برای کسی میخوانید مخاطب دچار سردرگمی و اشتباه میشود که این عدد را به صورت 5 بنویسد یا پنج. همچنین امکان دارد هنگام نوشتن نام دامنه جای خط تیره ها به اشتباه نوشته شود.

5- جذابیت
میلیون ها نام دامنه ثبت شده وجود دارد. از اینرو انتخاب نام دامنه ای که جذاب و به یادماندنی باشد بسیار مهم است.

6- پسوندهای مناسب
پسوندها افزونه هایی مانند .com ، .org ، .net و … هستند که در انتهای آدرس وب سایت قرار میگیرند. هر یک از این پسوندها کاربرد خاص خود را دارند، برای مثال .org در ارگانها و مراكز غير انتفاعي و .net در شبكه و خدمات اينترنتي استفاده میشوند. در انتخاب نام دامنه مناسب باید پسنود مناسب کسب و کارتان را برگزینید.

Leave a Reply