Skip to main content
مقالات

رشد استارت آپ | اصول رشد استارت آپ

By دسامبر 7, 2020مارس 27th, 2021No Comments

عوامل موثر در رشد استارت آپ

شروع کسب و کاری که برای خودتان باشد هیجان انگیز است. اما همانند بسیاری افرادی که شرکت های استارت آپ خود را راه اندازی کرده اند، به زودی درمی یابید که موفقیت و رشد استارت آپ یا حتی ادامه آن چقدر می تواند دلهره آور باشد. برای کسانی که شرکت های استارت آپ دارند، بازار کسب و کار و رشد استارت آپ مسئله پیچیده ای است که هر کسب و کار جدیدی، به ویژه استارت آپ های کوچک با آن مواجه هستند. سرمایه گذاری در استارت آپ نیز به راحتی نبوده و چالش های سرمایه گذاری خاص خود را دارد. در ادامه به چند نکته مهم در مورد بازاریابی و رشد استارت آپ برای کمک به کسب و کار نوپای شما می پردازیم.

“سوالاتی که باید پیش از سرمایه گذاری در استارت آپ پرسید”

رشد استارت آپ

1- شبکه
ایجاد شبکه از اولویت های شروع هر کسب و کاری و رشد استارت آپ ها است. یک شبکه آنلاین در صنعت خود بسازید. با این کار افراد می توانند برند شما را به دلخواه خود به اشتراک گذارند. اگر شبکه بزرگی ندارید، با افراد تاثیرگذار در تعامل باشید و وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی آنها را دنبال کنید. پست های آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. با آنها ارتباط داشته و توجه شان را به خود جلب کنید اما مراقب باشید که اینکار آزاردهنده نباشد. نشان دهید که به آنها و کارشان توجه دارید و آنها هم باید به شما توجه داشته باشند. لینک آنها را حتما به وبسایت خود اضافه کنید. ابزارهای آنلاینی وجود دارد که می تواند بر اساس کلمات کلیدی در پیدا کردن شبکه ها و وبلاگ نویسان مفید در صنعت شما کمک کنند.

2- شروع کوچک
بلافاصله با هر کسی معامله نکنید. ابتدا با مشتریانی که موقعیت خوبی دارند در ارتباط باشید. بعد از مدتی، اگر این کار خوب پیش رفت، می توانید محدوده خود را گسترش داده و بازاریابی را با افراد بیشتری آغاز کنید. اما گاهی تمرکز صرف بر فرصت های کوچک ممکن است برای شما مناسب باشد.

۳. محتوا
اهمیت محتوای خوب بر هیچکسی پوشیده نیست. محتوای خود در موضوعات مختلف را به طور منظم منتشر کنید. بهتر است برخی از آنها مربوط به کار و مشتریان بالقوه تان باشد. مطالبی را ارسال کنید که مشتریان شما می توانند با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارند. “بازاریابی محتوا چیست؟” همچنین اطمینان حاصل کنید که پست های شما کلمات کلیدی را که کاربران و جستجوگران انتخاب می کنند دارند تا بهینه سازی موتور جستجو “سئو” به خوبی پیش برود. همچنین به یاد داشته باشید که مشتریان بالقوه شما خواستار محتوایی بیش از محتوای متنی هستند. تصاویر و ویدیوها توجه آنها را جلب می کنند و به آنها در داشتن احساس ارتباط با شما کمک می کند. افراد دریافت راهنمایی در انجام کارها را دوست دارند. ایجاد قابلیت دانلود نیز سودمند است. همچنین می توانید فرم “انتخاب” را اضافه کنید تا آنها ایمیل خود را برای دانلود آن ارسال کنند. به این ترتیب می توانید آدرس ایمیل آنها را دریافت کنید. “مزیت های بازاریابی محتوا

4-ایمیل
اگر لیست ایمیل ندارید بهتر است هر چه سریعتر آنرا تهیه کنید. این کار همانند قرار دادن فرم انتخاب در وب سایت یا صفحه فرود است. باید انگیزه لازم برای ثبت نام افراد در خبرنامه یا گردش کار اتوماسیون الکترونیکی را ایجاد کنید. برگزاری مسابقه ها ایده خوبی برای به دست آوردن آدرس های ایمیل است. هنگامی که آدرس ایمیل افراد را داشته باشید، می توانید با آنها در ارتباط بوده و محصولات خاص دوره ای و … را ارائه دهید تا آنها با شما در ارتباط باشند. این ارتباط و تعامل خود زمینه ای برای رشد استارت آپ شما را فراهم میکند.

5- رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی در جهان امروز عملا هر چیزی را شامل می شود. اما این بدان معنا نیست که هر سایت شبکه اجتماعی برای همه مناسب است. به عنوان مثال، اینستگرام ممکن است برای کسی که در صنایع مد کار می کند مفید باشد، اما احتمالا برای یک شرکت فناوری مفید واقع نشود. شروع کار با رسانه های اجتماعی برای تقویت محتوا مناسب است. شبکه هایی را پیدا کنید که در تناسب با کسب و کارتان و در راستای رشد استارت آپ شما باشند. ابتدا فقط با یک یا دو رسانه شروع کنید تا با حجم زیاد مطالب مواجه نشوید. محتوای مناسبی را که افراد می خواهند به اشتراک گذارند ارسال کنید. به کامنت ها و پیام ها به موقع پاسخ دهید. فعال باشید و با فالوورهای خود در ارتباط باشید. پست ها را لایک کنید، به اشتراک گذاشته و کامنت بگذارید. برخی از سایت های اجتماعی محبوب، فیس بوک، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس، اینستگرام، پینترست، تامبلر، فلیکر و کورا هستند. چند مورد از این رسانه های اجتماعی را امتحان کنید و ببینید کدامیک برای شما مناسب است. “بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

تمامی این موارد نکاتی برای کمک به بازاریابی و رشد استارت آپ شما بود. این موارد را به کار برده و ثابت قدم باشید تا شاهد نتایج خوبی باشید.

Leave a Reply