Skip to main content

stages-startup-development

پیمودن صحیح مراحل شروع استارت‌آپ و سرمایه گذاری در استارت آپ بیزینس بسیار خطرپذیری است، اما در صورتی که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده همراه با سود و منفعت باشند می‌تواند بسیار ارزشمند واقع گردد. ظهور تکنولوژی و نوآوری‌های تلفن همراه مانند محاسبات ابری، به اشتراک‌گذاری اقتصاد و بیت‌کوین کمک کرده است آخرین کارآفرینی فن‌آوری ترقی یابد. اکثر شرکت‌ها و یا محصولات جدید به سادگی آن را انجام نمی‌دهند، به طوری که احتمال دارد کل سرمایه‌گذاری از دست برود. با این حال، شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری می‌کنند بازده بسیار بالایی در سرمایه‌گذاری دارند.

مراحل شروع استارت‌آپ

شرکت‌های استارت‌آپ شرکت‌هایی هستند که فقط در مرحله ایده و در واقع مراحل شروع استارت‌آپ قرار دارند. آنها هنوز محصول کار، پایه مشتری یا جریان درآمد نداشته و چالش های متعددی در روند سرمایه گذاری خود دارند. این شرکت‌های جدید می‌توانند بودجه خود را با استفاده از پس‌انداز موسس،  با به دست آوردن وام‌های بانکی و یا با سهام حق مالی دریافتی تامین نمایند. هنگام سرمایه‌گذاری در شرکت‌های استارت‌آپ چیزی که به ذهن بیشتر افراد می‌آید دادن سرمایه آغازین به ازای سهم سهامداران است.
برآورد می‌شود که در سراسر جهان، بیش از یک میلیون شرکت جدید در هر سال تشکیل می‌شود. اولین پول به دست آمده توسط این شرکت‌ها معمولا پول موسسین، دوستان، و خانواده (FF & F) است که به عنوان “پول آغازین و یا سرمایه اولیه” شناخته میشود. این مبالغ به طور کلی کم هستند و به کارآفرین این امکان را فراهم می‌کنند که ثابت کند ایده او فرصت موفقیت را داشته است. در مراحل اولیه، کارکنان استخدام شده و نمونه‌های اولیه ایجاد می‌شوند تا ایده شرکت را به مشتریان بالقوه و یا سرمایه‌گذاران بعدی بدهند. پول سرمایه‌گذاری شده برای فعالیت‌هایی مانند انجام تحقیقات بازار استفاده می‌شود.
هنگامی که شرکت جدیدی شروع به عمل و جمع‌آوری درآمد اولیه می‌کند، از حالت اولیه خود به شرایط واقعی شروع کار می‌رسد. در این مرحله، موسسین شرکت ممکن است ایده خود را به “سرمایه‌گذاران فرشته” ارائه دهند. سرمایه‌گذار فرشته معمولا فرد خاصی است که ثروت انباشته دارد و در سرمایه‌گذاری در شرکت‌های نوپا متخصص است. سرمایه‌گذاران فرشته معمولا اولین منبع تامین مالی خارج از پول FF & F هستند. سرمایه‌گذاری فرشته معمولا کوچک هست، اما سرمایه‌گذاران فرشته نیز سود زیادی به دست می‌آورند زیرا چشم‌انداز آینده این شرکت مخاطره‌آمیز هست. پول فرشته برای حمایت از تلاش‌های بازاریابی اولیه و رساندن نمونه‌های اولیه به تولید استفاده می‌شود.
در این مرحله از مراحل شروع استارت‌آپ در صورتی که شرکتی شروع به رشد کند، ممکن است به دنبال “سرمایه‌گذاری خطرپذیر” برای تامین بودجه باشد. موسسین طرح بیزینس قابل اطمینانی توسعه می‌دهند که استراتژی کسب و کار و پیش‌بینی رفتن به جلو را نشان می‌دهد. اگر چه این شرکت هنوز هیچ سود خالصی به دست نیاورده، اما شتاب بیشتری به خود می‌گیرد و به سرمایه‌گذاری مجدد دست می‌زند تا رشد کند. سرمایه‌گذاری خطیرپذیر به فرد، شرکت خصوصی، و یا صندوق سرمایه‌گذاری مشترک اشاره دارد که به دنبال سرمایه‌گذاری و ایفای نقش فعال در شرکت‌های نوپا هستند که مراحل اولیه و فرشته را سپری کرده‌اند. سرمایه‌گذاران خطرپذیر اغلب در نقش مشاور ظاهر می‌شوند و در هیئت مدیره شرکت مسندی برای خود می‌یابند. سرمایه‌گذاری خطرپذیر ممکن است در دور دیگر نیز دنبال شود هنگامی که شرکت همچنان به کسب نقدینگی ادامه می‌دهد تا به رشد نمایی مورد انتظار سرمایه‌گذاران VC برسد.

 آشنایی با “سرمایه گذاری در استارت آپ” 

Leave a Reply