Skip to main content
مقالات

چگونه بدانیم که نرم افزار موبایل برای کسب و کار ما مناسب است یا نه؟

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

نرم افزار موبایل

همانگونه که جهان آنلاین مبتنی بر موبایل، در حال رشد است، تجارت هایی که برای دستگاههای موبایل بهینه سازی نشده اند کنار گذاشته می شوند.درصد بالایی از ترافیک دسترسی به وب سایت از طریق دستگاههای موبایل تامین می شود و اگر نرم افزار موبایل مختص تجارت شما تجربه خوبی را به مشتریان شما انتقال ندهد، تجارت شما فروش و اعتبار نام تجاری خود را از دست خواهد داد.
تجارت هایی که در حال حاضر نرم افزار موبایلی برای مشتریان خود فراهم نکرده اند دو انتخاب دارند:
ایجاد یک نسخه موبایل وب سایت از روی یک وبسایت ریسپانسیو و یا ایجاد یک وبسایت اختصاصی برای موبایل و یا ایجاد یک نرم افزار موبایل در جهت اینکه یک نرم افزار اختصاصی برای برند خود داشته باشید که کاربران به راحتی با شما در تعامل باشند.

موبایل وبسایت

بهینه سازی موبایل وب سایت یک سرمایه بزرگ برای هر تجارتی می باشد، بخصوص هنگامی که یک کسب و کار بسادگی نیاز به حضور نام تجاری خود و انتقال اطلاعات مهم از طریق دستگاههای موبایل دارد. با این حال، موبایل وب سایت ها دارای فقدان هایی هستند:
اولین و مهمترین، آنها به کاربرانی بر روی دستگاه موبایل احتیاج دارند که مرورگر خود را باز کرده و مدت زمانی برای مسیریابی در وبسایت اختصاص دهند. در  واقع این به معنی این است که آنها باید دو عمل برای رفتن به یک نسخه موبایل یک وبسایت باید انجام دهند (باز کردن مرورگر و هدایت کردن آن به یک وبسایت). این مراحل می تواند کار را برای یک تجارت که ا ز طریق نسخه موبایل وب سایتشان اطلاعاتی را بین کاربران خود انتفال می دهد دشوار کند چرا که کاربران برای دسترسی به محتوا مجبور به طی کردن مراحل اضافی و از دست دادن زمانشان می باشند.
دومین مشکل، یک وبسایت نسخه موبایل چیز جدیدی به کاربر ارائه نمی دهد. یک نسخه موبایل وبسایت خوب ممکن است از ترفندهایی از نسخه دستکتاپ استفاده کند تا تجربه بهتر و آسانتری برای کاربران خود ایجاد کند. اما اکثر عناصر یک موبایل وبسایت همانند کپی و شبیه سازی همانند دیگر موبایل وبسایتها خواهد بود. برای تجارت هایی که می دانند بیشتر مخاطبان آنها از طریق موبایل تامین می شود و اگر بخواهند یک تجربه منحصر بفرد و جذاب با نام تجاری خود برای مخاطبانشان توسط تلفن همراه فراهم کنند این گزینه به سادگی کافی نخواهد بود.

مزایای نرم افزار موبایل

هنگامی که این کاستی ها باعث ایجاد نکات منفی در تجارت شما می شود و اعتبار نام تجاری شما را پایین می آورد، زمان آن رسیده است که یک نرم افزار موبایل ایجاد کنید. نرم افزارهای موبایل باعث ایجاد راهی برای تعامل با مخاطبان تجاری خود که از مرورگر استفاده نمی کنند، می شود. بهترین نرم افزار های موبایل باعث مستحکم نمودن اعتماد کاربران در حد بالا به یک تجارت نسبت به یک موبایل وب سایت ساده می شوند.
برنامه ها ی موبایل این کار را با به رسمیت شناختن نام تجاری به دور از مرورگر بر روی پلت فرم های جدید مانند IOS  و اندروید انجام می دهند. البته شایان ذکر است که اگر یک تجارت فقط اطلاعات عمومی را ارائه می دهد که میتواند فقط در یک وب سایت ارائه شوند، از لحاظ زمانی و مالی ایجاد یک نرم افزار موبایل برای همچین تجارتی ارزش ندارد که همچنین ممکن است توسط فروشگاهای نرم افزار گوگل و اپل تائید نشوند.
دو پرسش مهم وجود دارد که باید پیش از صرف زمان برای سرمایه گذاری در یک اپلیکیشن موبایل در هر کسب و کاری پرسیده شود: وجه تمایز این اپلیکیشن چه خواهد بود؟ و اینکه چه نوع بازگشت سرمایه گذاری میتوان از آن انتظار داشت؟ اپلیکیشن های متعدد گوناگونی وجود دارد و اگر در یک کسب و کار وجه تمایز قابل توجهی وجود نداشته باشد، صرف زمان و هزینه هنگفت لازم برای ساخت سودمند آن ارزش نخواهد داشت.
دلیل ساخت یک اپلیکیشن موبایل باید برای کسب و کار بدون ابهام و واضح باشد. هدف از ساخت یک اپلیکیشن چه افزایش فروش بوده و یا صرفا استفاده از آن جهت آگاهی موثرتر در رسانه های اجتماعی در مقایسه با وب سایت موبایل باشد، داشتن یک KPI جهت سنجش اپلیکیشن بسیار حائز اهمیت است.

تفاوت های نرم افزار موبایل با موبایل وب سایت

ایجاد یک اپلیکیشن موبایل می تواند بیش از یک وبسایت ساده دسترسی یک تجارت به کاربران موبایل را فراهم نماید. بخش اعظمی از زمان کاربران موبایل در اپلیکیشن ها سپری می شود و اگر یک تجارت بتواند اپلیکیشنی مفید برای کاربران بسازد می تواند بسیار بیشتر از یک وبسایت شناخت برند خود و وفاداری میان مشتریان را افزایش دهد. یک اپلیکیشن به هر شکلی که یک تجارت نیاز دارد از سرگرمی و تعامل با کاربران گرفته تا خدمات مشتریان و گزینه های فروش ساده تر برای شرکت های B2C، می تواند ساخته شود.
اپلیکیشنی که به درستی ساخته شده باشد برای یک تجارت ارزشی بیش از یک وبسایت موبایل خواهد داشت. اپلیکیشن ها شرکت ها را قادر می سازند تا با ایجاد یک برنامه اختصاصی که در تلفن همراه مشتریان قرار می گیرد، در مقایسه با وبسایت موبایل که کاربر مجبور است در مرور گر در ارتباط باشد، تعامل نزدیک تری برقرار کنند.
ارتباط نزدیک با کاربران از طریق اپلیکیشنی خوب به تجارت ها این امکان را می دهد که فروش بیشتر، افزایش حضور در شبکه های اجتماعی، جلب اعتماد مشتریان و توسعه برند را تجربه نمایند.

Leave a Reply