Skip to main content
مقالات

چهار نکته بازاریابی برای بهبود تجارت الکترونیک با نرم افزار موبایل

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

تجارت الکترونیک

عرصه بازاریابی دیجیتال به سرعت درحال تغییر و پیشرفت است که به ویژه در رابطه با محبوبیت روبه رشد اپلیکیشن های موبایل میباشد. موتورهای جستجو به طور مداوم الگوریتم های خود را به روزرسانی میکنند تا بازاریابان را به تغییر و اصلاح شیوه های کاری خود واداشته و استراتژی های رسانه ای خود را تغییر داده و با به روزترین پلتفرم ها و نرم افزارها همراه باشند. همراه با این تغییرات مداوم، برنامه های تجارت الکترونیک باید همیشه با رقبای دیگر این صنعت در یک رقابت دشوار باشند. در ادامه روش هایی را مطرح میکنیم که راهکارهای موثری برای بهبود تجارت الکترونیک با اپلیکیشن موبایل میباشد.

1- بهینه سازی موتور جستجو

افزایش رتبه جستجو یک شبه اتفاق نمی افتد، بلکه دستیابی به بهینه سازی پلتفرم دیجیتال مستلزم ماه ها کار وتلاش بی وقفه میباشد. ولی این مساله چه ارتباطی با بازاریابی یک اپلیکیشن موبایل دارد؟ در صورتیکه مخاطبان از آنچه که جستجو کنند آگاه باشند، این جستجو نتایج بسیار بهتری خواهد داشت ولی بازاریابی برای اپلیکیشن موبایل باید قبل از راه اندازی پلتفرم واقعی آغاز شود. رتبه رنکینگ شما درون اپلیکیشن ها متکی بر تعداد دانلودهای هرروزه و بازدیدهایی است که مشتریان بر اساس تجارب خود انجام میدهند.
تعداد دانلودهای روزانه موردنیاز برای رتبه بندی یک اپلیکیشن در دسته بندی های خاص، متفاوت است. رنکینگ اپلیکیشن های بازیهای رایگان بیشتر رقابتی است، درحالیکه برنامه های پزشکی، مالی و یا مسافرتی آسانتر میباشد. بدون درنظرگیری صنایع مختلف، علاوه بر تعداد بالای دانلود نیاز به ثبات در دانلودها نیز وجود دارد. آغاز کار با تعداد بالای دانلود بسیار خوب است ولی مهمتر از آن حفظ این ترافیک میباشد.
بهترین روش برای حفظ ارتباط یک اپلیکیشن برابری با رقبا است. که اینکار نیز مستلزم به روزرسانی های مداوم جهت ارتقاء عملکرد و بهره وری پلتفرم میباشد. توجه به فیدبک های مخاطبان بسیار حائز اهمیت است تا باتوجه به آنها اصلاحات یا تغییرات لازم در عملکرد و مسیریابی آسان انجام گیرد. نیمی از تلاش های بازاریابی برای اپلیکیشن موبایل به راحتی از طریق حفظ توسعه آن انجام میشود. اگر بتوان مخاطبان خود را راضی و در تعامل نگه داشت، محبوبیت و تاثیر آن در سراسر بازار تجارت الکترونیک با رشد همراه خواهد بود.

2- تبلیغات

تبلیغات در صفحه نمایش کامپیوتر بسیار متفاوت از تبلیغات در موبایل است. تبلیغات در موبایل مستلزم عناصر تصویری بسیاری است درحالیکه در دسکتاب انعطاف بیشتری برای ارائه متون مختلف وجود دارد. تبلیغات جستجو مانند ” کلیک بیشتر” باعث آگاهی از لغات کلیدی که مخاطبان به دنبال انها هستند میگردد که با استفاده از این لغات فرصت بهتری برای ارائه تبلیغات در زمینه های مختلف ایجاد میگردد. با به کاربری بیشتر پلتفرم های بازاریابی آنلاین، تکنیک ” کلیک بیشتر” ارزشمندتر شده است. نمایش تبلیغات در دستگاه های موبایل چاش های خاص خود را دارد. باید تبلیغاتی را ایجاد کنید که ظاهر خوبی در صفحه موبایل و همچنین دسکتاب داشته باشد. گاهی اوقات بهتر است که دو نسخه متفاوت از تبلیغات برای موبایل و صفحه نمایش کامپیوتر داشت. میتوان در دسکتاب مطالب بیشتری را در تبلیغات گنجاند، درحالیکه نسخه موبایل مبتنی بر عناصر تصویری باشد.

3- رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی در عرصه تبلیغاتی رشد روزافزونی داشته اند. پلتفرم های مبتنی بر عناصر بصری همانند اپلیکیشن ای موبایل گزینه های خرید بسیاری را برای کسب و کارهای مختلف فراهم میکند. رسانه های اجتماعی در حال تبدیل به فرمتی از کسب و کارها میباشند و برنامه های کاربردی موبایل نیز ترکیبی از هردو را به ارمغان می آورند. این رسانه ها ابزارهای بسیار مناسبی برای یکپارچه سازی انواع کمپین ها با شیوه های بازایابی موجود بوده و یک تجربه خرید آسان را برای مخاطبان ارائه میدهد.

4- هدف گذاری جغرافیایی

دسترسی به مشتریان بر اساس آگاهی از مکان آنها یک تکنیک استراتژیک بازاریابی از طریق موبایل میباشد. میتوان از این مزیت استفاده های بیشمای کرده و از شیوه های بازاریابی مبتنی بر مکان برخوردار شد. این نوع بازاریابی فرصتی بسیار عالی برای بازاریابی تجارت الکترونیک از طریق موبایل است. پلتفرم هایی مانند موزاییک هدف گذاری مکان های مختلف مانند خانه، اداره، مغازه یا برخی محدوده های شهری را فراهم میکند. برای مثال میتوانید در یک نمایشگاه تجاری مرتبط به حوزه کسب وکار خود، تبلیغات را در تلفن همراه افراد حاضر در آن مکان ارائه دهید. فرصتهایی از این قبیل روشی عالی برای پیوند زدن موبایل با بازاریابی جهان واقعی میباشد.
بازاریابی برای کسب وکار تجارت الکترونیک بر روی دستگاه های موبایل میتواند چالش برانگیز باشد. همراهی با تغییرات مداوم با تکنولوژی های مدرن نیز به خودی خود کاری دشوار است. البته با دقت در روش استراتژیک انجام کمپین های بازاریابی در این پلتفرم ها میتوان تفاوتی واقعی میان کسب وکارهای مختلف ایجاد کرده و شاهد رشد حضور آنلاین خود بود.

Leave a Reply