Skip to main content
مقالات

ایجاد رقابت موفق در رسانه های اجتماعی برای برند

By دسامبر 7, 2020مارس 10th, 2021No Comments

ایجاد رقابت موفق در رسانه های اجتماعی برای برند

سنجش موفقیت یک کمپین رقابتی رسانه اجتماعی دیگر بستگی به تعداد تعقیب کنندگان ندارد، بلکه با تعداد افرادی ارزیابی میشود که از این طریق با برند شما تعامل میکنند. رقابت ها، تبلیغات و قرعه کشی های رسانه های اجتماعی روزبه روز به یک روش محبوبتر در معرفی برند به مشتریان بالقوه در شکلی جدید و هیجان انگیز تبدیل میشوند.

مزایای رقابت در رسانه های اجتماعی

مزایای رقابت ها و قرعه کشی های رسانه های اجتماعی هر روز بیشتر آشکار میشود. روش هایی وجود دارد که برندتان با برخورداری از مزایای این فرصت های برندینگ و مارکتینگ میتواند از آنها استفاده کند:

1- تعامل برند
موضوع حائز اهمیت در اینجا تعامل افراد با محتوا و تعداد افرادی ست که پیام های شما را دریافت میکنند. امروزه تعامل برند یکی از مهمترین مقیاس ها بوده و ادامه یک رقابت در رسانه های اجتماعی روشی سودمند و تاثیرگذار برای افزایش این فرصت های تعاملی میباشد.

2- فرصت های بازاریابی مجدد
هنگام پیشبری این رقابت، درخواست از شرکت کنندگان جهت ارائه اطلاعات در مورد خودشان از الزامات همیشگی است. در اختیار داشتن ایمیل افراد به راحتی فرصت های مجددی را برای بازاریابی  فراهم میکند. میتوانید فهرستی از ایمیل های افراد شرکت کننده در قرعه کشی را ایجاد کرده و حتی پس از پایان رقابت نیز با آنها ارتباط داشته و در تعامل باشید.

3- افزایش دارایی های برند
هدف کلی از رقابت و قرعه کشی ها باید گسترش دستیابی به برند و درعین حال آگاهی از برند در طول فرایند باشد. تعامل با مخاطبان از طریق محتوای ایجاد شده توسط کاربر، فرصتی را جهت جمع آوری دارایی های ارزشمند برای برند فراهم میکند که تعاملات واقعی مشتری با برند را شکل میدهد. میتوان با اجازه خود افراد از این محتوا جهت تبلیغات در سایر پلتفرم های بازریابی استفاده نمود. برای مثال میتوان مسابقات به اشتراک گذاری عکس در وبلاگ یا پست های رسانه ها اجتماعی ایجاد کرد. البته هنگام ادغام هریک از این محتواها در وب سایت خود باید به منافع و محدودیت های برند خود توجه زیادی نمود.

برنامه ریزی برای کمپین

همانگونه که سرمایه گذاری برای هر نوع بازاریابی مورد نیاز است، انجام تحقیقات، برنامه ریزی و آماده سازی بسیار زیادی باید قبل از شروع  کار انجام گیرد. نکات بسیاری وجود دارند که قبل از اجرای کمپین رسانه اجتماعی باید به آنها توجه نمود. نخست باید جایزه مدنظر برای شرکت کنندگان را انتخاب کرده و تعیین کرد. این جایزه باید قانع کننده و مرتبط با برند باشد. باید چیزی منحصربه فرد ارائه دهید که افراد از طریق تعامل با برندتان شانس برنده شدن آن را داشته باشند. تعیین اهداف و برنامه ریزی استراتژی حول این اهداف نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. معمولا هدف از کمپین های بازاریابی صرفا نه تنها خود رقابت بلکه افزایش دسترسی و آگاهی از برند در طول این رقابت ها است. قبل از شروع کار منابع موجود را باید تجزیه تحلیل نمود. برای مثال اگر یک تیم کوچک تولید محتوا دارید، رقابتی را ایجاد کنید که متمرکز بر محتوای تولید شده توسط مخاطب باشد. از پیش تعیین کردن این مسائل باعث جلوگیری از بروز موانعی میشود که از سرعت پیشروی کار در اواسط کمپین میکاهد. اطمینان حاصل کنید که کمپین رقابتی شما قانونی بوده و خارج از مرزهای خط مشی شبکه ای که رقابت در آن انجام میگیرد نمیباشد. هر پلتفرم رسانه اجتماعی مجموعه ای از قوانین و دستورالعل های خاص خود را دارد که باید از انها آگاه بوده و جهت موفقیت رقابت از آنها تبعیت نمایید. بدون شک خواستار این هستید که تمام تلاش های بازاریابی شما در راستای هدف خاص مدنظر برای برندتان باشد.علاوه بر معرفی و درمعرض دید قراردادن نام کسب وکار به جهان بیرون، ارزش دهی به مخاطبان و تعامل با آنها به روشی که مسیر را برای کمپین های بازاریابی دیجیتال آینده هموار کند، مساله ای شایان توجه است. تمام رقابت ها هیجان انگیز هستند ولی باید هدف بزرگتری در انها نهفته باشد و آگاهی طولانی مدت از برند را حتی پس از اتمام رقابت و اهدای جوایز به ارمغان بیاورد.

Leave a Reply