بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی


بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به دست آوردن ترافیک وب سایت از طریق رسانه های اجتماعی برای ترویج یک محصول یا خدمات است. گسترش تعامل با مخاطبان، بهبود گسترش بازار و شناسایی مخاطب بالقوه، شناسایی فرصت های تجاری، ایجاد مطالب جذاب و متناسب و افزایش آگاهی از برند از عمده مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی میباشد. تیم مشاوران گیتی افروز یکی از تخصصی ترین گروه ها در زمینه بازاریابی رسانه های اجتماعی در سطح کشور است. تیم ما با بهره مندی از برترین متدهای بازاریابی و آنالیز بازار هدف کسب و کار شما آماده ارائه خدمات نوین بازاریابی میباشد. 

 فرایند بازاریابی رسانه های اجتماعی
 

فرایند ما در بازاریابی رسانه های اجتماعی این اطمینان را به وجود می آورد که کسب وکار شما به بهترین شکل ارتباطی بهینه با بازار هدف خود برقرار نموده و فرصت های تجاری چشمگیری را برایتان شناسایی میکند. 

  • مرحله1 : اکتشاف
  • مرحله 2: استراتژی
  • مرحله3: اجرای کمپین
  • مرحله 4 : تجزیه تحلیل و گزارش


مرحله1 : اکتشاف


اطلاعات و اهداف تجاری مشتری همراه با تمام اطلاعات موردنیاز مشخص میشود تا یک مستند مناسب قابل استفاده در سراسر سایر مراحل پروژه وجود داشته باشد.

تحلیل رقابتی

بر اساس جستجوی لغات کلیدی و شناخت مشتریان، رقبای اجتماعی و شبکه هایی که در آن فعالیت میکنند مشخص میشود.

مخاطب شناسی

از ابزارهای تبلیغاتی مناسب برای شناسایی مخاطبان بر اساس لغات کلیدی و علایق خاص آنها استفاده میشود.

بررسی اجتماعی

برای عملکرد فعلی اجتماعی مبنایی براساس داده های تحلیلی ایجاد میگردد.

مرحله 2: استراتژی


یک طرح پروژه و استراتژی جامع بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی شکل میگیرد که به طور واضح اهداف تجاری قابل اندازه گیری و قابل دستیابی را برای محتوا و پروفایل رسانه های اجتماعی تعیین می نماید.

استراتژی محتوا

خصوصیات محتوایی بر اساس هر یک از شبکه رسانه اجتماعی تعریف میشود.


استراتژی تبلیغاتی (اختیاری)

یک طرح و بودجه تبلیغاتی مناسب برای هریک از شبکه های اجتماعی توسعه داده میشود. 

استراتژی پروفایل

 یک طرح عملی جهت توسعه یا بهینه سازی پروفایل ها در سراسر شبکه ایجاد میشود.


استراتژی تعامل

قوانینی مشخص برای تعامل با کاربران داخل و بیرون جامعه اجتماعی مشتریان وضع میگردد.

برنامه ریزی برای اندازه گیری

 اهداف طولانی مدت و کوتاه مدت قابل اندازه گیری جهت ارزیابی درست عملکرد کمپین تعیین میشود.

مرحله3: اجرای کمپین


پیشنهادهای داده شده در مراحل استراتژی پروفایل و استراتژی محتوا برای دستیابی به اهداف کمپین اجرا میشود.

مدیریت جامعه

با پیروی از استراتژی تعامل با کاربران و تاثیرگذاران در سراسر شبکه ارتباط برقرار میشود.

اجرای محتوا

با بهترین شیوه های بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی و استراتژی محتوا در یک راستا قرار گرفته و محتوا به شبکه های مناسب توزیع میگردد.


اجرای تبلیغات

کمپین های تبلیغاتی که به دقت از استراتزی تعریف شده تبعیت میکند، اجرا میشود. در صورت نیاز، استراتژی جهت هماهنگی با بودجه مشتری اصلاح میگردد.

مرحله 4 : تجزیه تحلیل و گزارش


گزارشی منظم از آنالیز عملکرد کمپین، اهدف و تنظیم طرح پروژه بر اساس نتایج شکل میگیرد.

بازبینی سه ماهه

بررسی جامع از کمپین و تطابقات طرح پروژه  بر اساس نتایج به دست آمده انجام میگیرد.

گزارش عملکرد ماهانه

وضعیت فعلی اهداف، معیارهای کمپین، کارهای انجام شده و برنامه ها برای ماه آینده مستند میشوند.

ما از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مخاطبانتان و افزایش فروش شما استفاده میکنیم


کمپین های رسانه اجتماعی حضور شما را در موتورهای جست وجو مانند گوگل بهبود داده، در عین حال موجب پیشرفت برند شما شده، محصولاتتان را به فروش رسانده، ترافیک وب سایت شما را بالا برده و در ارائه خدمات به مشتریان فعلی و بالقوه کمک میکنند.

 تعامل با مشتریان
بازاریابی رسانه های اجتماغی

در گفت وگوهای معنادار با مشتریان تعامل کنید


هیچ کسب وکاری با تکبر و خودبینی موفق نخواهد شد. در عصر رسانه های اجتماعی تجارت ها باید برای بحث و گفتگو با مشتریانشان آماده باشند. دانستن اینکه مشتریان چه چیزی را دوست داشته و از چه چیزی تنفر دارند و اینکه چه ایده های تازه ای میتوانند داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است.

سرویس مشتری فوری ارائه می دهیم
بازاریابی رسانه های اجتماعی

سرویس مشتری فوری ارائه می دهیم


رسانه های اجتماعی این امکان را برای کسب وکارها فراهم میکند که بلافاصله به مسائل مربئط به خدمات مشتریان رسیدگی نمایند. این کار را از طریق پل های ارتباطی آسان برای مشتریان جهت ثبت شکایات، انتقادات و پیشنهادات، میتوان به صورت مستقیم ویا از طریق نظارت برآنچه که مردم به صورت آنلاین در مورد برند شما میگویند، انجام داد.


با بازدیدکنندگان از طریق مشارکت با آنها در محتوا تعامل کنید

با بازدیدکنندگان از طریق مشارکت با آنها در محتوا تعامل کنید
بازاریابی رسانه های اجتماعی


یک روش عالی برای تعامل با عموم این است که آنها را به طور مستقیم به مشارکت در محتوا از طریق یک پلتفرم رسانه اجتماعی دعوت کنید. زمانیکه اینکار به درستی انجام شود این تکنیک به مشارکت و تعامل مشتریان کمک کرده و باعث فروش ها و شناخت بیشتر برند میگردد.

پشنهادهای انحصاری انجام داده و به مخاطبان خود تخفیف دهید
بازاریابی رسانه های اجتماعی

پشنهادهای انحصاری انجام داده و به مخاطبان خود تخفیف دهید


افراد همیشه به دنبال بهترین معامله های آنلاین هستند. رسانه های اجتماعی این فرصت را به کسب و کارها میدهد تا رتبه های انحصاری به وفادارترین مشتریان بدهند. با هر پیشنهاد نه تنها صاحب یک مخاطب مجذوب میشوید بلکه میتوانید با تجزیه تحلیل ترافیک رسانه های اجتماعی، میزان موفقیت کمپین را اندازه گیری نمایید.


یک چهره انسانی را در شرکت قرار دهید

یک چهره انسانی را در شرکت قرار دهید
بازاریابی رسانه های اجتماعی

امکان دارد شرکت های بزرگ در دید مردم غیرشخصی و یکپارچه به نظر ایند. از طریق قراردهی یک چهره انسانی در شرکت میتوانید موانع بین خود و مخاطبانتان را از بین برده و خودتان را برای عموم مردم دستیافتنی تر کنید.

اشتباهات رایج در بازاریابی رسانه اجتماعی
 

افراد بیشتر از هر زمان دیگری در پلتفرم های رسانه اجتماعی به یکدیگر متصل هستند و در گفتگوها در مورد برند و صنعت شما شرکت میکنند. جای تعجب نیست که به عنوان یک نتیجه، رسانه اجتماعی کمی  خطا برانگیز باشد. ولی اگر متوجه این خطاهای رایج باشید در مسیر صحیح بازاریابی موثر از طریق رسانه اجتماعی حرکت خواهید نمود.


 نادیده گیری 

 نادیده گیری 


وبلاگ نویسی و شبکه بندی اجتماعی دو مورد از محبوبترین فعالیت های آنلاین هستند که برتر از سایر فعالیت های انلاین مانند ایمیل شخصی میباشند. 67% کاربران جهانی از گروه های عضو دیدن میکنند و 10% از انها تمام وقت خود را در سایتهای رسانه اجتماعی در اینترنت سپری میکنند. از اینرو افراد به احتمال به صورت روزانه درمورد موضوعات مرتبط با کسب و کار و برند شما صحبت میکنند. در تمام کارهای موفق رسانه اجتماعی، اختصاص زمانی مناسب برای گوش دادن امری مهم است.


 فرض اینکه رسانه اجتماعی یک “قرص جادویی” آسان و ارزان است

 فرض اینکه رسانه اجتماعی یک "قرص جادویی" آسان و ارزان است


کارآفرینان خواستار دستیابی سریع به تمام اهداف خود مانند شناخته شدن برند، فراخوانی، کلمات بیشتر، کسب و کار بیشتر هستند. بازار دیجیتال مستلزم زمان و صبر است. شما نمیتوانید به یک شبکه اجتماعی ملحق شده و نتیجه مطلوب را از آن به دست آورید مگر اینکه زمان لازم را برای ملاقات افراد صحیح، اتصال، به اشتراک گذاری، رشد و توسعه صرف کنید. ​