بسته بندی در ارومیه
خدمات بسته بندی
بسته بندی یکی از مهمترین مراحل در فرایند تولید تا مصرف کالا میباشد. یک بسته بندی باکیفیت و استاندارد ارزش بالایی به محصول میبخشد و نه تنها در طول فرایند حمل و نقل از محصول محافظت میکند بلکه تاثیر قابل توجهی نیز بر مخاطب هدف داشته و میتواند باعث فروش بیشتر گردد. طرح، رنگ و نوع بسته بندی موجب تمایز یک برند و محصول میشود. از آنجاییکه همیشه محصولات برنددار قابل تشخیص و برجسته هستند، طراحی بسته بندی که اغلب همراه با لوگوی محصول شما بر روی بسته بندی میباشد، به مشتریان کمک میکند که هنگام خرید محصول شما را به خاطر بسپارند. بنابراین بدیهی است که یک بسته بندی مناسب ابزار بازاریابی سودمندی از طریق تبلیغات در فروشگاه خواهد بود. بسته بندی شامل مراحل طراحی، ارزیابی و تولید بسته ها است و وظیفه اصلی آن حفاظت از محصول میباشد، اینکه در فاصله زمانی حمل ونقل، انبارداری و توزیع ویژگی های کالا حفظ شده و از آسیب ها و خطرات احتمالی جلوگیری گردد. تمام محصولات از اقلام موادغذایی و دارویی گرفته تا کالاهای صنعتی و لوازم خانگی همه به بسته بندی خاص خود نیاز اساسی دارند.
اهداف بسته بندی
انواع بسته بندی
بسته بندی انواع متفاوتی دارد که باتوجه به نوع هرکالا باید ویژگی های خاصی داشته باشد. در مرحله نخست میتوان بسته بندی را به سه نوع اولیه، ثانویه و سپس بسته بندی برای حمل و نقل دسته بندی نمود.
بسته بندی اولیه که دربرگیرنده محصول میباشد، مستلزم زیبایی و استحکام بیشتری است. ابزارهای رایج بسته بندی شامل کارتن، مقوا، سلوفون، پاکت، پلاستیک، صندوق و جعبه، بطری های پلاستیکی و شیشه ای، فلزی و چوبی و ... میباشد. بسته بندی اولیه باید دارای دستورالعمل و شرایط آن متناسب با نوع کالا و نوع مصرف، مدت زمان مصرف، استانداردهای ایمنی و بهداشتی، شرایط جوی و محیطی باشد. انواع بسته بندی ثانویه یعنی بسته بندی برای توزیع شامل صندوق چوبی، کلاف، رول، بشکه و... است که در این نوع بسته بندی باید نوع کالا و تعداد بر روی بسته نوشته شود، همچنین باید متناسب با حمل و نقل درون شهری و دارای مقاومت کافی برای مدت زمان نگه داری در انبار یا گمرکات باشد. نوع سوم بسته بندی نیز شامل کانتینر، پالت، قفس، صندوق، جامبوبگ، رول و ... است که صرفا جهت عملیات حمل ونقل استفاده میگردد.

نکات طراحی لوگو
انتخاب لوگوی منلاسب هر برند و کسب و کاری به آسانی انجام نمیگیرد و مستلزم بررسی دقیق است. اگر به برترین لوگوهای جهان نگاهی بکنید متوجه خواهید شد که تمامی آنها از یک اصل مشترک پیروی کرده اند و آن اصل "سادگی" است. البته این سادگی به گونه ای طراحی شده است که بیشترین ارتباط با مخاطب برقرار کرده و به خوبی انتقال دهنده هویت برند است.

نکات طراحی لوگوی حرفه ای
برای هر نهاد مهمی، روند طراحی لوگوی حرفه ای مستلزم بررسی دقیق، برنامه ریزی سیستماتیک و خلاقیت زیادی است. به عبارت دیگر، نمی توان به راحتی لوگویی حرفه ای طراحی کرد. در صورتی که فکر می کنید طراحی لوگوی حرفه ای پروسه آسانی است، کاملا در اشتباه هستید. در ابتدا باید گفت، یک لوگو فقط ترکیبی از رنگ، فونت و متن فانتزی نیست، بلکه هویت برند هست و حتی می توان گفت لوگو نسبت به نام برند بیشتر قابل شناسایی است!

لوگوهای برتر جهان
عوامل بی شماری در برندسازی یک شرکت دخیل هستند که انتخاب لوگوی صحیح از مهمترین این عوامل هستند. در ادامه 10مورد از لوگوهای برتر جهان را مطرح میکنیم که هر یک استراتژی خاصی در انتخاب لوگوی خود داشته و از موفق ترین برندهای جهان به شمار می آیند. شرکت اپل در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرمافزار کامپیوتر فعالیت میکند. از محصولات سختافزاری این شرکت میتوان آیپد، آیمک، مک بوک، آی پاد، آیفون، اپل واچ و اپل تی وی را نام برد. بدون شک لوگول اپل در میان لوگوهای برتر جهان جایگاه ویژه ای دارد که توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده است.

اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟
مغز انسان ها علاقه زیادی به تحلیل و ذخیره اطلاعات به صورت بصری دارد. درک و یادگیری صورت فیزیکی و بصری اطلاعات برای مغز ما آسانتر از فهم شکل نوشتاری آنها است. به همین دلیل است که امروزه شیوه ای جدید به نام "اینفوگرافیک" معرفی شده است که مخفف دو کلمه اطلاعات و گرافیک بوده و یکی از بهترین شیوه های انتقال مطالب پیچیده به شمار میآید.

رازهای انتخاب لوگو
"لوگوی شما" چهره شرکت و کسب وکار شما است و انتخاب لوگوی صحیح به اندازه ماهیت کسب وکارتان حائز اهمیت است. لوگو شکل دهنده اولین ارتباط افراد مختلف با شرکت شماست و در ذهن مخاطب باقی می ماند. هر یک از ما میتوانیم در همین لحظه یک آیکون را به یاد آوریم، آیکونی که لوگوی یک شرکت است؛ لوگوی کمپانی کوکا کولا یا اپل. برترین لوگوها ویژگی های مشترکی دارند.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو
لوگو یکی از عناصر اساسی هویت سازمانی هر برندی است که نخستین و مهمترین تاثیر را بر مخاطب میگذارد. بدون شک هر کسب و کار معتبری باید یک لوگوی با کیفیت داشته باشد و در طول زمان لوگوی خود را اصلاح یا طراحی مجدد نماید.

ایجاد رقابت موفق در رسانه های اجتماعی برای برند
سنجش موفقیت یک کمپین رقابتی رسانه اجتماعی دیگر بستگی به تعداد تعقیب کنندگان ندارد، بلکه با تعداد افرادی ارزیابی میشود که از این طریق با برند شما تعامل میکنند.

چند نکته در طراحی مجدد لوگو
همانند سایر ابعاد بازاریابی آنلاین، لوگو نیز باید با گذشت زمان طراحی مجدد گردد تا چهره ای به روز از برند را به تصویر بکشد. حتی اگر این تغییرات جزئی باشد برای حفظ هویت جدید و مرتبط نگه داشتن یک شرکت ضروری است.

برندینگ در عرصه رسانه های اجتماعی
در حالیکه بسیاری براین باورند که محتوای برنددار یک موضوع جدید است این محتوا یادگاری از عصر رسانه های جمعی است که به شکل یک مفهوم دیجیتال پیکربندی دوباره شده است.

بکارگیری نام و برند تجاری
حال که نام خود را انتخاب کرده اید،نخستین قدم برندینگ خود را برداشته اید.با این حال ،بهترین نام ها نیز برای تبدیل شدن به برندی بزرگ نیازمند مدیریت قوی اجرایی هستند.این فصل قدم های بعدی لازم برای ساختن برند را به شما نشان خواهد داد.